Wednesday 2 March 2016

Tutorial jadi popular di Instagram

ASSALAMUALAIKUM  (tak jawab dosa) 

ok guys .. Malam ni aku bukan batak hot ke apa ! tpi malam ni aku nak share dengan korang a few tips macam mana nak popular dekat instagram ..
Aku pon sebenarnya takde la populer sangat pon dekat instagram aku tu .. Follower banyak pon sebab aku pernah buat online shop dulu HAHA!
So! sebelum korang nak popular .. korang kena tahu apa erti popular tu sendiri ..ok la sini aku bagi tau , popular ni ditranslate kan sebagai terkenal , jadi bila dah nama pon terkenal ofcourse orang ramai kenal kita right ?

and selalunya orang label kalau popular ni yang paling penting banyak LIKE , COMMENT , and yang paling penting FOLLOWER  selambak !
Actually aku tak salahkan orang tu  kalau dia gila hot .. sebab apa ? HAH!! sebab nya aku nak tanya apa funtion korang post gmbr dekat insta kalau takde niat nak share dengan orang ramai .. mesti la kau nak orang tengok gambar kau and like gambar kau kan? So I dont see any fault in that ! Aku so bermula la tips2 untuk how you wanna be a famous person dalam insta !

*firstly kau  kena pandai ambil gambar yang gempak2 la .. trend sekarang ni kan orang ambik gambat sambil isap vape gitu and baling tepung yang warna warni tu , tak pon kau ambik je gambar  hipster ala-ala sembah firaun tu hahaha , tak kisah la apa pon gambar yang paling penting cantik dan gempak plus dengan filter yang cantik mesti ramai orang suka dengan gambar kau

* ok ! yang kedua , kalau kau tengah nak post gambar tu . Make sure letak hashtag (#) banyak2 ok ? sebab orang akan cari gambar selalunya melalui hashtag . Hashtag ni korang boleh letak dekat caption and tak silap aku dekat insta limit untuk hashtag rasanya 30 hashtag je kot .. korang kena check balik la

* hah? kalau nak popular and nak orang ramai kenal kau , kau kena la jadi peramah jangan la jadi bodoh sombong .. rajin-rajin la komen  and like dekat insta orang -_-

* OK !  ini yang aku nak kasi tahu ni maybe ramai yang tak tau tapi nama dia "geotag"  wah saintifik kan nama dia ? HAHA ! (gelak tak ikhlas) . ok geotag ni adalah tempat .. aku susah nak terang kan sebab handphone aku rosak so aku tak boleh nak share gambar 
Nah gambar yang aku curi dekat google

so itu la namanya geotag , and orang pon selalunya cari gambar melalui geotag ni la !!


ok walau apa pon yang terjadi lebih baik korang jadi diri sendiri ok  BE YOURSELF  !! tak perlu kejar glamour sampai nak jadi diri orang lain .. Yeah ! ini je la yang dapat aku share dengan korang . Korang boleh la cuba and hasil dia pon tak la mengecewakan .. Actually aku tak pernah try pon tips2 ni ..tips ni pon aku ambil dari blog budakbandunglaici.blogspot.my ..
 Tak salah kalau nak share kan ? Sharing is caring hahaha!! anyway ni pon salah satu aku sebab aku post entry pasal benda hot2 ni haha ikutkan tak ada masa nak share hal remeh temeh ni tpi disebabkan aku pon nak mempopularkan blog aku so aku terpaksa la share jugak sebab aku tau korang ramai akan search benda2 macam ni kan ? ACECE~ jangan nak tipu la !!
Result SPM aku keluar Esok weyh ! gila tak seram .. doakan ye :D


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...