Thursday 3 March 2016

SPM2015 Result was happening


Hai.. assalamualaikum !! (tak jawab dosa)
Actually hari ni aku post lambat sikit pasal result bukan sebab result teruk ke apa ,walaupun tak capai target .. But nevermind !! Aku percaya dengan rezeki Allah mungkin takat ni je yang Allah nak bagi dekat aku . Sometimes we cannot put many high expectation right? Ok la kan? dari Allah tak bagi A langsung .. tu lagi parah !!

So gambar atas tu kalau korang perasan aku tu kira hebat la .. *muka over excited tapi ramai lagi yang dapat lagi elok dari aku* HAHAHA!!  Actually spm kali ni memang mngejutkan .. aku nak kasi tau sikit , Spm tahun 2015 peratus Straight As jatuh sangat ! .. Tapi benda ni aku rasa normal. Actually bukan Batch98 ni bodoh sangat ke apa tpi soalan SPM tahun 2015 ni la aku rasa paling susah dari soalan SPM yang lepas-lepas berdasarkan apa yang aku buat latihan especially sejarah!! KIller BEB!!
So no wonder la kalau bilangan straight As batch98 turun kan? semuanya Salah Lembaga .. betul cakap cikgu nama pon lembaga kan ... Actually soalan Trial SPM lagi senang daripada soalan SPM sebenar .. Even trial SpM dulu aku dapat 4A ja and SPM sebenar aku dapat 5A tpi aku rasa Trial lagi senang kut .. tapi malas nak ambik kisah sebab nasi dah jadi bubur ..

Meluat pulak tengok gambar sendiri KahKahKah!!

ok sebelum aku nak story pasal result aku ni aku nak kasi tahu la actually faktor-faktor yang menyebabkan aku lambat post entry ni semuanya pasal gambar haha
1. Aku tak bawak phone
           2. Phone aku sebenarnya rosak
                                                          3. Aku malas bawak phone nanti takut aunty2 aku call time dalam dewan
       4. NO PHONE NO SELFIE

So lambatnya aku post entry sebab tunggu gambar cikgu upload dekat FB rasmi sekolah .. Sedih nya hidup but its ok beb aku kuat!! Hatiku sado !! HAHAHA!!
ok nak cerita pasal result aku sebenarnya aku terget waktu habis trial tahun lepas , aku nak 6A keatas nak challenge dengan cousin aku lagi sorang tu Amzar End up dalam rezeki  naik 1A je .. baru je berangan nak tunggu cikgu panggil nama aku waktu nak annouce budak yg dapat 7A HAHAH!! but tak pa la bukan rezeki ..
Allah bagi setakat mana yang aku usaha .. kalau lebih usaha mesti dapat lagi lebih !! tpi aku bengang pasal BI aku .. teruk sangat gred dia   -__-  
Aku rasa pemeriksa tu mesti dapat detect yang aku hafal karangan .. Tapi aku dah sehabis baik manipulate karangan tu time exam.. and math yang aku rasa macam nak gagal tu boleh dapat gred yang lagi bagus dari BI ?? Berhantu sungguh !


hah!! tu Aiman kalau aku edit muka dia ni boleh buat poster drama Tv3 kot!!
Aiman? Aku pon tak tau dia dapat berapa sebab lupa nak tanya tapi insyaAllah aku rasa dia dapat elok sebab sebelum ni pon dia ada dalam senarai top100  students .

Ok yeah ni yang aku paling tak sabar nak story pasal dia ni ..hahaha Paisal Caya la ... Hebat BAQ HANG !! ..
dia dapat 6A ka 7A entah? aku pon dah ingat2 lupa tapi dia ni memang superb pandai tapi sayang BI dia teruk tak silap aku depat gred E ke atau fail entah? tapi memang teruk la .. sayangnya result kau paisal , tapi aku tetap adore dia .. bukan senang nak dapat banyak A macam dia even kelas aliran sastera .. Susah apa sastera !!  HAHAHA !!

ok ni kawan classmate aku dari Form1 until Form 3, AKu ingat lagi form1 dia ni mula-mula nampak macam blurr ja tapi bila dah tunjuk taring .. 7A dia balas weyhh!! Anyway Im so proud of you Nani , Hang memang terbaik .. Anyway thanks sebab layang aku aku baik sangat sepanjang hang jadi classmate aku .. Tak pernah pon nak sakitkan hati aku HAHAHA!!


Hah ok the last one ni nama dia Thaqifah .. Actually aku kenal dia dri kecil lagi, before aku masuk tadika lagi tak silap aku .. Kami start kenal time tu .. Dia baik tapi satu bila tanya pasal exam , dia mesti jawab SUSAH GILA , AKU TAK BOLEH JAWAB  ang macam2 lagi la tapi bila keluar result .. selalu dapat jadi best student  -__-
Mak hang bagi makan apa ni Pah , kenapa hang pandai sangat T_T
OK dia ni dapat 8A .. even tak dapat straight As tapi aku tau dia mesti yang terbaik , dari sekolah rendah jadi Top1 student sampai la sekolah menengah tapi ada la exam bila entah dia sangkut then Mahanim jadi Top1 dalam tingkatan .. tapi apa pon dia memang pandai .


ok entry kali ni aku tahu  more tu result kawan-kawan aku je .. aku malas nak kecoh sangat nak story pasal result aku .. cukup la aku bagi tahu yang aku dapat 5A  sudah !! malas sembang banyak2!! .
Its up to korang nak baca ke tak tapi entry kali ni more to personal entry hahaha, nak baca boleh tak nak baca pon boleh  ^_^
Anyway aku nak ucapkan Syabas jugak dekat Batch 98 yang dapat result gempak (atau gempak lagi result dari result aku -_- )  and kepada yang tak dapat nak capai target to no worries , rilex2 sudah la aku pon tak capai target .. just terima dengan hati yang terbuka and ingat qada and qadar Allah  :)
slip SPM ni bukan penentunya sebenarnya .. Ekonomi sekarang ni orang lebih banyak ambil pekerja yang berkemahiran dan ada pengalaman .. ingat orang-orang pandai ni kadang2 otak je boleh pakai tapi kemahiran diorang fail .. jadi yang result yang kurang memuaskan tu  dont worry ada ja jalan yang special yang Allah nak bagi nanti ..
SO ? Nak apply mana nanti?  >_<

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...